Πέμπτη 19 Ιουνίου 2014

Πετάνε τα παιδιά μας με το «έτσι θέλω» έξω από το σχολείο


Έχουν ξεκινήσει οι προαγωγικές εξετάσεις στην Α' Λυκείου με το νέο σύστημα εξετάσεων όπως καθορίζεται από το νόμο για το Νέο Λύκειο. Φέτος, για πρώτη φορά, οι εξετάσεις δεν θα είναι στην αποκλειστική ευθύνη του
σχολείου και του εκπαιδευτικού. Μέχρι τώρα, τα θέματα των εξετάσεων τα έβαζε ο εκπαιδευτικός που έκανε το μάθημα στη συγκεκριμένη τάξη. Φέτος, για πρώτη φορά, τα 2 από τα 4 θέματα των εξετάσεων μπαίνουν απ’ ευθείας από το Υπουργείο Παιδείας μέσα από τη λεγόμενη “τράπεζα θεμάτων”. Δηλαδή, με το
σύστημα αυτό, ο καθηγητής, που γνωρίζει τις δυσκολίες και τις αδυναμίες των μαθητών, δεν έχει πια τη δυνατότητα να βάλει θέματα, ανάλογα με το επίπεδο της τάξης, των μαθητών, όπως είναι αναγκαίο παιδαγωγικά να γίνει κι όπως γινόταν τα προηγούμενα χρόνια. Επίσης, η πρόσβαση στην “τράπεζα θεμάτων” έγινε εφικτή μόλις 3 ημέρες πριν την έναρξη των εξετάσεων (26/5/2014). Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές δεν έχουν τη δυνατότητα να τα μελετήσουν και να προετοιμαστούν κατάλληλα. Σε πολλές περιπτώσεις η ύλη δεν έχει καλυφθεί ή έχει καλυφθεί πρόχειρα, αφού, εκτός των άλλων, με ευθύνη του Υπουργείου, χιλιάδες εκπαιδευτικοί έλειπαν μέχρι τα μέσα της σχολικής χρονιάς. Μάλιστα σε ορισμένες περιοχές δεν καλύφθηκαν ποτέ τα κενά σε εκπαιδευτικούς. Τέλος, οι εκπαιδευτικοί (επιστημονικές ενώσεις φιλολόγων, μαθηματικών, φυσικών κλπ…) εκτιμούν ότι τα θέματα από την «τράπεζα θεμάτων» είναι ιδιαίτερα δύσκολα, δεν απευθύνονται στον μέσο μαθητή.
Ποιοι λοιπόν θα αδικηθούν; Τα πιο αδύνατα παιδιά, αυτά που αντιμετωπίζουν διάφορες δυσκολίες και κυρίως αυτά που δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν φροντιστήρια! Ήδη, τα μεγάλα συγκροτήματα φροντιστηρίων τρίβουν τα χέρια τους!
Ποιος θα ωφεληθεί; Μόνο οι οικογένειες που έχουν χρήματα για φροντιστήρια, για ιδιαίτερα και αυτοί που πηγαίνουν τα παιδιά τους στα κολέγια και τα ιδιωτικά σχολεία. Σημειώνουμε επίσης ότι ο συνολικός βαθμός που θα συγκεντρώσουν τα παιδιά όλη τη χρονιά μαζί με τις εξετάσεις μετράει για την πρόσβασή τους στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ τα ίδια ισχύουν και στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ). Η εφαρμογή του πανελλαδικού χαρακτήρα των προαγωγικών εξετάσεων μέσα από την Τράπεζα Θεμάτων είναι συνειδητή πολιτική επιλογή της κυβέρνησης που έχει σκοπό να πετάξει έξω από το σχολείο ένα κομμάτι μαθητών που αντικειμενικά προέρχεται από τα πιο φτωχά λαϊκά στρώματα.
Θέλουν να σπρώξουν τα παιδιά μας βίαια έξω από το σχολείο, στην πρόωρη ψευτοκατάρτιση και τη μαθητεία, από πολύ μικρή ηλικία.
Λένε ψέματα ότι με αυτό τον τρόπο τα παιδιά θα βρίσκουν πιο εύκολα δουλειές, θα μπορούν να φέρουν ένα μεροκάματο στο σπίτι ή ότι θα γίνουν καλοί τεχνίτες. Το μόνο που θέλουν είναι να φτιάξουν ένα φτηνό, αναλώσιμο εργατικό δυναμικό που θα ξέρει μόνο όσα και ό, τι θέλουν οι μεγάλες επιχειρήσεις. Εκ των πραγμάτων δεν θα μπορεί να παρακολουθεί την εξέλιξη της επιστήμης, δε θα έχει ολοκληρωμένη άποψη για την παραγωγική διαδικασία, για τη δουλειά που κάνει, δε θα ξέρει γλώσσα, ιστορία, μαθηματικά κλπ… Δηλαδή, δεν θα έχει στέρεη γνώση, άρα δεν θα μπορεί να γίνει ούτε καλός τεχνίτης. Δε θέλουν ολόπλευρα μορφωμένους τους νέους ανθρώπους. Για να μη μπορούν να διεκδικούν, να σκύβουν το κεφάλι. Τούς θέλουν σύγχρονους σκλάβους.
Την ίδια ώρα η κυβέρνηση προχωρά σε νέες συγχωνεύσεις, υποβιβασμούς και καταργήσεις σχολείων. Συνολικά σε όλη τη χώρα πρόκειται να συγχωνευτούν 74 Νηπιαγωγεία, 128 Δημοτικά και  28 Γυμνάσια, Λύκεια και ΕΠΑΛ  και να καταργηθούν 30 Νηπιαγωγεία, 15Δημοτικά, 3 ΕΠΑΛ και ένα Γυμνάσιο. Ειδικά στην Καβάλα – προς το παρόν- καταργούνται 1 δημοτικό σχολείο και 2 νηπιαγωγεία, συγχωνεύονται 6 δημοτικά σχολεία και 2 γυμνάσια και υποβιβάζονται 6 δημοτικά σχολεία. Σηματοδοτεί και με αυτόν τον τρόπο νέα επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και στα εργασιακά των εκπαιδευτικών.
Μετά τα 2000 σχολεία του 2010, τα εκατοντάδες τμήματα που καταργήθηκαν ενδιάμεσα, προχωρά και πάλι σε μαζικές μεταβολές σχολείων, στοιβάζοντας τα παιδιά σε 28-30άρια τμήματα με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη μόρφωση και τη ζωή τους στο σχολείο.
Να θυμίσουμε ότι προηγήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, καταρχήν σε 25άρια και μετά σε 28άρια και 30άρια. Οι διευθυντές κλήθηκαν, καταμέτρησαν και καταχώρησαν τη χωρητικότητα των αιθουσών και όπως φαίνεται αξιοποιούνται κατάλληλα!
Η νέα αντιεκπαιδευτική επίθεση στοχεύει στην παραπέρα προώθηση του «νέου νηπιαγωγείου-σχολείου-γυμνασίου-λυκείου», που χρειάζεται πολυδύναμες σχολικές μονάδες για να μπορεί να εφαρμόσει το νέο πρόγραμμα, όπου ο μαθητής θα έχει τη δική του διαδρομή στη μάθηση, να προσελκύσει χορηγούς και γενικά να λειτουργήσει το σχολείο ως αυτόνομη σχολική μονάδα, με ευθύνη στα οικονομικά της, στο πρόγραμμά της, άρα και με διαφοροποιημένο σε σχέση με το διπλανό σχολείο πρόγραμμα! Για όλα αυτά θα αξιολογείται και θα κατηγοριοποιούνται σχολεία, εκπαιδευτικοί και μαθητές!
Με τη νέα επίθεση:
·      Θα υποβαθμιστεί παραπέρα η εκπαιδευτική διαδικασία με αρνητικές συνέπειες στη μόρφωση των παιδιών των λαϊκών οικογενειών.
·      Θα δυσκολέψει η ζωή των μαθητών, θα αυξήσει τους κινδύνους ατυχημάτων και ασθενειών σε μια περίοδο που η πρόσβαση στις δομές της υγείας δυσκολεύει.
·      Θα δυσκολέψει την ήδη προβληματική μετακίνηση των μαθητών, αφού θα υποχρεούνται να διανύουν χιλιόμετρα!
·      Θα χαθούν πολλές οργανικές θέσεις, ανοίγοντας το δρόμο σε δεξαμενή διαθεσιμοτήτων-απολύσεων. Ταυτόχρονα, με βάση τις χιλιάδες διαφαινόμενες συνταξιοδοτήσεις και τους μόλις 212 (!) διορισμούς, θα υπάρχουν χιλιάδες κενά καθ' όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς!
Αυτό είναι το νέο σχολείο της ΕΕ, της ημιμάθειας και των επιχειρήσεων!
Φτάνει πια! Η μόρφωση είναι δικαίωμα όχι εμπόρευμα.
Η μόρφωση των παιδιών του λαού πρέπει να γίνει υπόθεση όλων των εργαζομένων, όλης της εργατικής τάξης. Καλούμε όλα τα σωματεία και τα συνδικάτα να κάνουν υπόθεσή τους τη μόρφωση των παιδιών μας.
Να απαιτήσουν εδώ και τώρα:
·         Να μην εφαρμοστεί ο θεσμός της Τράπεζας Θεμάτων, οι προαγωγικές εξετάσεις να είναι στην αποκλειστική ευθύνη της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών
·         Να παρθούν πίσω όλες οι καταργήσεις – συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων
·         15 νήπια-προνήπια ανά νηπιαγωγό και δάσκαλο Α και Β τάξης. 20 μαθητές ανά δάσκαλο και καθηγητή στις υπόλοιπες τάξεις. Εξασφάλιση ασφαλούς δωρεάν μεταφοράς για όλα τα παιδιά.
·          
·         Μαζικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών. Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
·         Χρηματοδότηση ώστε να εξασφαλίζεται η λειτουργική, κτηριακή, υλικοτεχνική υποδομή και εποπτικά μέσα για την κάλυψη όλων των αναγκών της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
·         Ενιαία αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση υψηλού επιπέδου, με βάση τις κατακτήσεις της επιστήμης και της τεχνολογίας, για όλα τα παιδιά.

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΙΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 13 ΙΟΥΝΙΟΥ, ΣΤΙΣ 12 μ.μ.


ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ - ΓΟΝΕΙΣ – ΜΑΘΗΤΕΣ – ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΤΙΛΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ